Vacature | Manager klantenservice en communicatie - Quadrant
“Nuchter en verbindend”
- 32 uur
- Gouda
- Schaal 11
Kom jij een ander licht op deze organisatie schijnen?
Quadrant is de afgelopen jaren stevig gegroeid en het is duidelijk dat dit ook de komende jaren door zal zetten. Dat heeft vooral te maken met de positie van Quadrant op plekken in nieuwbouwwijken. Dit vraagt om aanpassing en versterking van de organisatie-inrichting, waarmee de organisatie verdere groei bestendig kan realiseren.
Om dit te realiseren heeft de organisatie de afgelopen jaren geïnvesteerd in een verdergaande professionalisering met aandacht voor het goed inregelen van processen en systemen en het borgen van zaken.
Het spreekt voor zich dat daarbij ook volop is geïnvesteerd in de verdere ontwikkeling van de afdeling klantenservice inclusief kindplanning en de afdeling communicatie.
De functie
Als Manager Klantenservice en Communicatie geef je leiding aan 6 medewerkers van de klantenservice en 2 communicatieadviseurs.
De medewerkers van Klantenservice zijn het eerste aanspreekpunt van Quadrant naar (potentiële) klanten en de vertegenwoordiger van de klant- en servicegerichtheid die Quadrant wenst voor haar klanten. De collega’s van de afdeling communicatie ondersteunen alle ontwikkelingen en nieuwe initiatieven met passende uitingen, events, persberichten en arbeidsmarktcommunicatie.
Als manager van beide afdelingen neem je iedereen goed mee in de ontwikkelingen en vraag je ook actief om input. Je vertaalt besluiten vanuit het MT richting de teams en brengt de input vanuit de teams in bij het MT.
Je staat voor je teams en stimuleert eigenaarschap. Daarbij het je oprechte aandacht voor de ontwikkeling van het team. Zowel op team alsook op individueel niveau. Binnen Quadrant werkt men namelijk vanuit de filosofie dat gelukkige medewerkers zorgen voor vrolijke kinderen!
Naast je leidinggevende rol heb je een proactieve rol bij de verdere professionalisering van de werkprocessen. Je bent in staat om alle mogelijkheden van de systemen en procedures te optimaliseren en de medewerkers hierin te begeleiden.
Daarnaast zorg je voor het ontwikkelen en uitvoeren van (meerjaren)plannen op het eigen aandachtsgebied en adviseer je het MT en je neemt deel aan het MT-breed van de organisatie.
Welke bakens ga je verzetten?
Vanuit jouw rol zorg je voor een efficiënt beleid op het gebied van de kindplanning en realiseer je samen met je team een optimale kindbezetting. Daarbij heb je oog voor bestaande en nieuwe klanten.
Richting het communicatieteam help je focus aan te brengen en vast te houden. Daarnaast draag je binnen de organisatie duidelijk uit waar communicatie van is maar ook waarvan niet en bewaak je de afstemming tussen interne en externe communicatie
Daarnaast heb je aandacht voor de volgende zaken:
- Volgt de relevante ontwikkelingen op het gebied van klantenservice, marketing en communicatie en aanverwante zaken, analyseert en interpreteert deze.
- Levert een bijdrage aan de algemene visievorming / beleidsontwikkeling op het gebied van klantenservice en kinderopvang.
- Stelt jaarlijks binnen de kaders van de organisatie in samenhang met de strategische ontwikkeling een plan op met daarin concrete en meetbare doelstellingen.
- Levert periodieke rapportages op over de voortgang van de dienstontwikkeling (bezetting cijfers) en klanttevredenheid.
- Is gesprekspartner van de clustermanagers en managers kindercentra met als doel het ondersteunend vermogen van de afdeling te optimaliseren.
- Signaleert trends en behoeften van klanten met betrekking tot dienstenaanpassingen en vernieuwing.
- Is medeverantwoordelijk voor een effectieve vorm van communicatie met onze klanten en interne gebruikers (medewerkers) en maakt hiervoor gebruik van innovatieve ICT mogelijkheden.
Welk DNA is er nodig?
Voor deze rol zoeken we een mensgerichte en nuchtere verbinder. Die lekker duidelijk is en de dialoog aangaat. Verder neem je het volgende mee:
- HBO werk- en denkniveau met een afgeronde relevante opleiding (bijvoorbeeld HBO commerciële economie of vergelijkbaar)
- Goed kunnen werken met geautomatiseerde systemen en moderne software.
- Kennis van en inzicht in groepsdynamische processen.
- Kennis van de kinderopvang en de wettelijke kaders.
- Gespecialiseerde kennis van een kind registratiesysteem is een pré.
- Uitstekende dienstverlenende, klantgerichte en commerciële vaardigheden.
Wat biedt Quadrant?
Een uitdagende functie binnen een groeiende organisatie die bijdraagt aan de ontwikkeling van kinderen in de omgeving van Gouda. Je maakt deel uit van een ambitieuze en gemotiveerde club mensen die van betekenis willen zijn en waar je jezelf kunt ontwikkelen.
- Het betreft een functie voor 32-36 uur per week.
- Schaal 11 (€4.121,= tot € 5.708,=), conform CAO Kinderopvang.
- Eindejaarsuitkering van 4% van het bruto jaarinkomen en vakantietoeslag van 8% per jaar.
- Korting opvang eigen kind op locatie van Quadrant.
- Tegemoetkoming zorgverzekering.
Procedure
De zoektocht naar de juiste kandidaat voor deze functie wordt begeleid door Rob Maréchal van Bureau Baken. We zien je reactie graag voor 21 september tegemoet.
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met:
Rob Maréchal | 0650415265 | [email protected]
Solliciteren
Bij interesse in deze rol kan je solliciteren via de button. We nemen dan bij een match zo snel mogelijk contact op!
Ik heb interesse in deze rol
Neem dan contact op via de button hieronder of deel de vacature met je netwerk!
Recruiter
De recruiter voor deze rol is Rob Maréchal. Stuur hem gerust een appje of een mail met vragen over deze vacature.