Interim ict manager aan het werk achter een laptop

Interim ICT manager voor middelgrote zorginstelling

Voor een middelgrote zorginstelling zoeken wij vanuit Bureau Baken een enthousiaste interim ICT Manager met uitstekende people-management vaardigheden. Iemand die van de medewerkers werkzaam binnen ICT een team weet te smeden. Het gaat om 32 – 36 uur per week voor een verwachte periode van 6 maanden tot maximaal eind 2021.

Welk DNA is er nodig?

We zijn op zoek naar iemand:

  • Met minimaal een relevante HBO opleiding op het gebied van Automatisering, (Bedrijfskundige) Informatica.
  • Die aantoonbare kennis heeft van en praktische ervaring met complexe technische vraagstukken (infrastructuur, servers, beveiliging, verbindingen, koppeling DWH en verschillende applicaties, certificering/audit traject). Daarbij is de inhoudelijke ICT kennis van dusdanig niveau dat technische details kunnen worden uitgelegd, worden begrepen en kunnen worden vertaald naar de praktijk van de organisatie.
  • Met aantoonbare en ruime ervaring in people management waarbij natuurlijk overwicht, het bieden van rust en structuur en prioriteiten kunnen stellen van groot belang zijn.
  • Die minimaal 8 jaar ervaring heeeft met projectleiderschap(w.o. BI tools).
  • Die succesvol eindverantwoordelijke geweest is voor het ICT management & beleid van een (middel)grote organisatie in een complexe omgeving.
  • Met kennis van trends en ontwikkelingen op het gebied van ICT, automatisering en informatievoorziening
  • Die bewezen heeft snel inzicht te hebben in organisaties, hun gevoeligheden en urgenties.

 

Welke bakens dienen verzet te worden?

De afdeling bestaat uit applicatiebeheer, systeembeheer, BI, netwerk en helpdesk. Jij levert een bijdrage aan de strategische beleidsontwikkeling en advisering van ICT binnen de organisatie maar zorgt ook voor de realisatie. Verder ben je goed in staat om op alle niveaus te schakelen en weet je de bezetting en inrichting van de afdeling te laten aansluiten bij de (huidige & toekomstige) wensen van de organisatie. Je werkt aan de verdere professionalisering van systemen en onderbouwt nieuwe keuzes met een business case.

In de beginfase ben je 3-4 dagen per week op locatie (randstad) en daarmee zichtbaar en aanspreekbaar voor het team. Daarna is werken op afstand in combinatie met aanwezigheid op de locatie mogelijk.

    Interesse? Solliciteer!

    Upload hier jouw CV en motivatiebrief