Financieel Manager/Business controller

Swazoom zet zich in voor gelijke kansen voor kinderen en jongeren in Amsterdam Zuidoost. Dit wordt gedaan vanuit de kinderopvang met voorscholen en door kinder- en jongerenwerk. Swazoom heeft locaties binnen scholen, buurthuizen, in de wijk en beschikt over eigen locaties. Er wordt samengewerkt met onderwijs, gezondheids- en zorginstellingen, culturele instellingen en andere samenwerkingspartners.

Er wordt kinderopvang geboden op meer dan 30 locaties in Amsterdam Zuidoost, vaak in de basisschool. Op veel locaties zijn vanaf 2018 extra opvangmogelijkheden gecreëerd, naast de voorschool, zoals flexibele opvang en buitenschoolse opvang (BSO).
Belangrijk is dat Swazoom een bijzondere positie inneemt binnen Kinderopvang en Welzijn. Het doel dat de organisatie zichzelf gesteld heeft is dat elk kind en elke jongere optimaal kan opgroeien in een veilige, stimulerende omgeving. Swazoom is een begrip in Amsterdam Zuidoost, veel bewoners kennen Swazoom uit eigen ervaringen.
In 2020 werkten er ongeveer 150 medewerkers bij Swazoom. Er wordt vanuit een klein hoofdkantoor, samengewerkt met ruim 20 basisscholen, binnen de Ouder Kind Centra, in alle buurthuizen (5) van Amsterdam Zuidoost en in ‘No Limit’.
Bekijk voor (veel) meer informatie vooral de website!

Voor Swazoom zoekt Bureau Baken een Financieel Manager
Als Financieel Manager/Business controller ben je verantwoordelijk voor de financiële/administratieve en salarisadministratie. Je zorgt voor de juiste inrichting, input en output. Omdat de organisatie niet groot is en je leiding geeft aan twee administratieve medewerkers, vraagt deze baan niet alleen om de juiste opleiding, ervaring en kennis maar ook om een ‘hands on’ werkhouding. De job past wanneer je op verschillende niveaus (operationeel, tactisch en strategisch) kunt en wilt denken en handelen. Je bent het ‘financiële geweten’ van de organisatie. Je houdt er van de zaken goed in te richten en juiste en tijdige verslaglegging te verzorgen. Maar ook om als sparringpartner van de organisatie, management en bestuur te helpen met adequate en heldere verslaglegging, management- en stuurinformatie. In deze functie rapporteer je direct aan de directeur/bestuurder.

De belangrijkste taken zijn:
• Ontwerpen en up to date houden van administratieve organisatie inclusief de salarisadministratie
• Toezien op juiste verwerking van facturen/declaraties etc.
• Het aanvragen en verantwoorden van subsidies
• Behoefte aan managementinformatie/KPI’s samen met DB en MT vaststellen; verzorgen van analyses/rapportage; eigen inbreng bij de totstandkoming van de interne governance (wat, wanneer, voor wie); de voortdurende kwaliteitsverbetering van rapportages is hierbij van essentieel belang
• Als ‘financieel geweten’ geef je gevraagd en ongevraagd advies over de (on)mogelijkheden tot verbetering en risico’s in bedrijfsvoering, werkmethoden en procedures;
• Met input van het MT stel je de jaarlijkse begrotingen op voor zowel Welzijn als de Kinderopvang; verantwoordelijk voor de totstandkoming van het jaarwerk
Om de taken goed te kunnen uitvoeren is het van belang dat je kennis en ervaring meebrengt met (inrichting en onderhoud) van projectadministraties en over een goede kennis van en ervaring met Afas beschikt.

Wat breng je mee?
• Minimaal Hbo-opleiding op het gebied van Bedrijfsadministratie, Finance, Accounting, Controlling of Bedrijfseconomie
• Enige ervaring in een vergelijkbare functie en ervaring met ICT vraagstukken
• Kennis van en inzicht in de administratieve processen en inrichting van de verschillende stichtingen, regio’s en locaties, alsmede in de administratieve organisatie;
• Een groot analytisch en cijfermatig inzicht, en een dienstverlenende en resultaatgerichte instelling
• Goede mondelingen en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
• Een opgeruimd karakter en het vermogen om koers te houden
• organisatiesensitiviteit en organisatievermogen
En het is natuurlijk helemaal geweldig als je bekend bent met de kinderopvang en welzijn sectoren.

Wat biedt Swazoom:
Een mooie job in een omgeving die er toe doet: de mensen die bij Swazoom werken verbinden zich echt met de organisatie en de doelgroep. Je wordt ingeschaald conform de CAO Kinderopvang; daarnaast is een tegemoetkoming in reiskosten beschikbaar, en een eindejaarsuitkering. De aanstelling is voor 32 uur per week.

Procedure:
De gesprekken voor deze functie worden zo veel mogelijk initieel online gepland. Een eventueel gesprek met de opdrachtgever volgt zo spoedig mogelijk. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Sjef van Zwieteren (0621537354) of Rob Marechal (065041565)

    Interesse? Solliciteer!

    Upload hier jouw CV en motivatiebrief